,

آشنایی با ورق ها به کار برده شده در نمای دو پوسته فلزی

امروز متریال های قدیمی برای نمای ساختمان نه از طرف طراحان نه کارفرمایان استفاده نمیشود. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در حوزه ساخت و ساز ساختمان هر روز شاهد ورود متریال های جدید به صنعت نماسازی ساختمان هستیم.
در ادامه این متن می خواهیم با به روز ترین متد نماسازی یعنی نمای فلزی ساختمان، انواع آنها و مزایای استفاده از هریک آشنا شویم.
نمای فلزی چیست و چگونه اجرا می شود؟
این نمای ساختمان در واقع ورق های نازک از جنس های مختلف است که روی سطح سازه نصب میشود. این نما میتواند از جنس آلومینیوم، آهن، آلیاژ های فلز و… ساخته شود. همچنین این مدل نما با تکنیک های مختلف و طراحی های متنوع ساخته میشود.

انواع ورق فلزی ساختمان
ورق هایی که در نمای فلزی استفاده می شوند از متریال های فلزی گوناگون و طرح های گوناگون تولید میشوند. در ادامه به برخی مدل های پر طرفدار این نمای ساختمانی میپردازیم.

ورق های پانچ متال

این ورق ها لایه های نازکی از آلومینیوم یا آهن هستند که به وسیله دستگاه برش لیزر و طراحی نرم افزاری پانچ میشوند. این ورق ها در انواع طرح و مدل ساخته میشوند و اصلی ترین کاربرد آنها برای نمای ساختمان های مدرن و دکوراسیون داخلی میباشد.

مزایای استفاده از نمای فلزی
• این نمای ساختمان بسیار محکم است و در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی استحکام و دوام بالایی دارد.
• به دلیل نازک بودن ورقه های فلز بسیار سبک است و حمل و نقل آن آسان میباشد.
• مقرون به صرفه است.
• نصب آن بسیار ساده است و نیاز به نیروی متخصص ندارد.
• زیبایی نمای فلزی جلوه درخشانی به سازه شما خواهد داد و منحصر به فرد است.
• به دلیل تنوع بالای متریال و طراحی با هر نوع دکوراسیونی سازگار است.

بیشتر بخوانید :  مرکز فروش اکسپندد متال

اجرای نمای فلزی مشبک

ورق نما فلزی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در این مقاله درباره‌ی برخی از انواع و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم. متداول‌ترین فلزاتی که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند شامل آهن، مس، زینک و… هستند که آلیاژهای متفاوتی از این نوع از فلزها برای استفاده در اقسام نمای فلزی ساختمان ساخته و تولید می‌شوند.
نمای فلزی برای استفاده در ساختمان‌ها با در نظر گرفتن روند تولید به اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند. فلز و آلیاژ آن در نمای فلزی ساختمان به شکل ورق و مفتول مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق نما فلزی یکی از انواع مختلف نمای فلزی ساختمان است که کاربرد زیادی در نما دارد.

آشنایی با ورق فلزی طرح ‌دار نما

به کمک ورق فلزی طرح ‌دار نما می‌توان نمای ساختمان‌ها را به سبک‌های مختلف طراحی و تزیین کرد. این ورق فلزی نه تنها در نمای بیرونی ساختمان زیبایی خاصی ایجاد می‌کند، بلکه ساختمان را در برابر نوسانات دما و شرایط آب و هوایی مختلف محافظت می‌کند.
استفاده از ورق فلزی طرح ‌دار نما امکان محافظت از مصالح و متریال به کار رفته در نمای بیرونی ساختمان را فراهم می‌کند. همچنین با پیشرفتی که در ساخت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و همینطور تکنولوژی به وجود آمده است امکان طراحی و اجرای انواع نمای فلزی طرح‌دار توسط متخصصان این حوزه بسیار راحت‌تر شده است.
بنابراین با این پیشرفت زمینه‌ی خلاقیت در طراحی ورق فلزی طرح ‌دار نما برای ساختمان‌ها در سطح وسیعی به وجود آمده است.

انواع ورق نما فلزی و ویژگی‌های آن

فلزها یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای ساخت و ساز ساختمان و نما هستند بنابراین لازم است برخی از انواع ورق نما فلزی را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید :  قیمت ورق اکسپندد متال + خرید و فروش ورق اکسپندد متال عمده + بهترین قیمت روز

نمای دو پوسته فلزی

نمای دو پوسته فلزی یکی از نماهای بسیار زیبا و فوق العاده به شمار می رود که افراد زیادی از آن استفاده می کنند این نما زیبایی بسیاری در شب دارد و به همین دلیل بیشتر کسانی که نمای دو پوسته فلزی را در شب مشاهده می کنن زیبایی آن را تحسین می نمایند. خلاقیت های معماری که در این نما وجود دارد یکی از بهترین گزینه های انتخاب نما می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید. برای ساخت نمای دو پوسته فلزی باید از ورق های متعددی استفاده شود که برای آشنایی بیشتر شما در ادامه این ورقت را معرفی می کنم.
ورق های کار رفته در نمای دو پوسته فلزی :
همانطوری که بیان نمودیم در نمای دو پوسته فلزی ورق های متعددی به کار می رود که آنها عبارت می باشد از :

1. ورق آهن

ورق آهن یکی از مهمترین ورق هایی می باشد که باید در نمای دو پوسته فلزی از آن استفاده نمود، این ورق باید زمانی که می خواهد در این نما به کار برده شود رنگ آمیزی گردد تا زیبایی نما را بیشتر کند، همچنی آن را بعد از نصب نمی توان رنگ کرد. استفاده از ورق آهن در این نما موجب می شود که آن یکپارچه و بسیار زیبا شود و دید داخل را مناسب تر سازد.

ورق نمای فولاد

برای ساخت نما از سه گونه فولاد کورتونی، موج‌دار و ضد زنگ استفاده می‌شود. نوع ضد زنگ این ورق فولادی مقاومت خوبی در برابر واکنش با هوا دارد و همینطور به علت سطح صیقلی و براقی که دارد ظاهر قشنگی به نما می‌دهد.
فولاد موج‌دار استحکام و دوام بسیار خوبی دارد و سبک است. این فلز فولادی دارای تنوع خوبی است و ظاهر خاصی به ساختمان می‌دهد. فولاد کورتونی نیز مانند دو فولاد قبلی استحکام زیادی در مقابل فرسایش دارد.

بیشتر بخوانید :  خریداران اصلی توری اکسپندد متال

2. ورق آلومینیوم


یکی دیگر از ورق هایی که در نمای دو پوسته فلزی باید به کار برده شود و وجود آن اهمیت بسیار زیادی دارد ورق آلومینیوم می باشد. ضخامت این ورق بیشتر از 3 میلیمتر نباید باشد و همچنین پروسه رنگ آمیزی را باید پیش از نصب نما انجام دهید. اگر حتی از ورق آهن در این نمای ساختمان استفاده نشود وجود این نما بسیار ضروری می باشد و باید آن را استفاده کنید.

3. ورق آلومینیوم کامپوزیت با هسته آلومینیومی

این مدل نمای فلزی از ورق های کامپوزیت با جنس آلومینیوم تولید میشود و پر مخاطب ترین نما برای ساختمان های ساده و اداری میباشد. این نوع نما به دلیل سادگی و زیبایی بسیار پر مخاطب است و توسط طراحان زیادی توصیه میشود.

بعد از اینکه نمای دو پوسته فلزی را در ساختمان به کار بردید می توانید از این ورق استفاده کنید، در واقع باید بدانید که نصب این ورق بسیار آسان می باشد و سرعت کا را تا حد بسیار زیادی هم افزایش می دهد. نسل جدید این ورق های آلومینیوم کامپوزیت با هسته آلومینیومی در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند و حتی برای ساخت درب و دیوار جدا کننده داخلی در ضخامت های بالاتر از 10 میلیمتر هم تولید می شوند.

4- ورق نمای روی

این ورق یا فلز، استحکام خوبی در مقابل خوردگی از خود نشان می‌دهد. منعطف بودن، امکان بازیافت دوباره، مقاومت خوب در مقابل آتش و حرارت و امکان اجرا در رنگ‌های مختلف از ویژگی‌های مثبت این فلز است.