مرکز فروش اکسپندد متال

فلز های مختلفی مانند آهن، استیل، آلومینیوم و مس یا برنج را طبق فرایند خاصی برش می دهند که توسط دستگاه های مخصوصی این کار انجام می شود که به این محصولات تولید شده اکسپندد متال گفته می شود. این محصول شباهت زیادی به توری مفتولی دارد که نوعی مصالح ساختمانی به شمار می رود. مرکز فروش اکسپندد متال دارای طرح های مختلفی است که خریدار هر کدام از آن را بخواهد می تواند خریداری کند.

عملکرد ماشین اکسپندد

در واقع دستگاه مجهز به چاقویی است که طرح یا مدل مش را مشخص می‌کند. چاقو فولاد را برش می‌دهد و بعد دستگاه، فولاد را به شکل افقی یا عمودی یا به هر دو شکل عمودی و افقی، تحت فرایند کشش قرار می‌دهد تا طرح مش الماسی به وجود بیاید.
شکاف‌های به وجود آمده توسط چاقو باعث کشیده شدن این مقطع می‌شود و این موضوع، سوراخ یا منافذ یک شکل ایجاد می‌کند. نحوه کار این دستگاه به شکل دستی یا برنامه‌ریزی شده است. در آخر، اکسپندد متال تولید شده (توری اکسپندد متال) به شکل کویل، ورق یا به شکل پیچیده شده برش داده می‌شود.
البته این روند با توجه به نوع فلز فرق می‌کند اما عمدتا به بخش یا مرحله‌ی نورد سر می‌رود. در این راستا، اندازه چشمه‌های توری اکسپندد متال با در نظر گرفتن فرم و شکل و اندازه‌‌ی طرح‌های دستگاه اکسپندینگ متال فرق می‌کنند. اگر چه طرح‌های این توری، الماسی یا لوزی شکل هستند.

مرکز فروش اکسپندد متال

کاربرد انواع اکسپندد متال

انواع اکسپندد را می توان به عنوان یک مصالح ساختمانی در نقاط مختلف آن استفاده کرد در اغلب سقف های سبک شیروانی می توان از این محصول بهره برد و آن را در سقف به کار برد.

بیشتر بخوانید :  توری اکسپنددمتال+دکوراسیون داخلی+فیلتراسیون

استفاده از این کالا این امکان را می دهد که نمای زیبایی در سقف ایجاد شود و خانه با دکور های جدید امروزی زیبایی دو چندانی به خود بگیرد. علاوه بر زیبایی که دارد می تواند به عنوان یک پوشش عمل کند و تمام زیر ساخت های ساختمان مانند لوله یا سیم را در زیر کار پنهان کند.

از دیگر کاربرد این محصول این است که بر روی نماهای شیشه ای به کار می رود علاوه بر اینکه نمای ساختمان را زیبا می کند می تواند محافظ خوبی در برابر گرما و اشعه های خورشید باشد و با دادن یک نمای زیبا به ساختمان در زیبا سازی شهر نیز نقش مهمی ایفا کند.

این محصول از انواع جنس ها تولید می شد و می تواند محافظ خوبی برای ساختمان باشد و از نمای شیشه ای به خوبی محافظت می کند و مانع از شکسته شدن آن می شود که در برابر حوادث نیز مقاوم می شوند.

اکسپندد متال و نحوه‌ی تولید آن (توری اکسپندد متال)

برای تولید اکسپندد متال یک ورق یا صفحه‌ی فولادی یا کویل در دستگاه اکسپندد متال قرار داده می‌شود. چون این قطعه تحت کشش قرار می‌گیرد و بعد از آن به وجود می‌آید، یک ورق فولادی خرد یا کوچک توانایی تولید اکسپندد متال بزرگ را دارد. این دستگاه به دلیل لبه‌های تیزش، هنگام عبور کردن توری حفره‌هایی در آن به وجود می‌آورد.

عوامل موثر بر قیمت اکسپندد متال

بر قیمت اکسپندد متال عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که هرکدام از آن‌ها را برمی‌شماریم.
 نوع و مواد اولیه ورق اکسپندد متال
 ابعاد و اندازه برش ورق
 قطر ورق اکسپندد متال
 پوشش رنگی ورق اکسپندد متال
 هزینه‌ی نصب
 نرخ روز ورق اکسپندد متال
با توجه به اینکه تولید اکسپندد متال توسط تعداد زیادی از تولید کنندگان داخلی صورت می‌گیرد، قیمت اکسپندد متال از نظر اقتصادی و هزینه بسیار به صرفه است.
علاوه بر موارد مطرح شده در بخش بالا، درخصوص عوامل تعیین کننده‌ی قیمت اکسپندد متال می‌توان به عامل دیگری نیز اشاره کرد. این عامل در نظر گرفتن هر متر مربع اکسپندد متال برای فروش است. در تعیین قیمت هر متر مربع اکسپندد متال این فاکتورها موثر هستند.
 وزن فلز استفاده شده در هر متر مربع
 ویژگی یا مشخصه‌های چشمه و تراکم
 هزینه‌های متعلق به دور ریز و پرتی کار
 هزینه هر کیلو متال مش نیز در تعیین قیمت اکسپندد متال موثر است

بیشتر بخوانید :  آشنایی با ورق ها به کار برده شده در نمای دو پوسته فلزی

قیمت روز اکسپندد متال

قیمت روز اکسپندد متال همانطور که گفته شد این کالا از انواع مختلفی ساخته می شود و مسلم است که قیمت روز اکسپندد متال با هم متفاوت است، چون قیمت اکسپندد آهنی حتما از آلومینیوم گرانتر خواهد بود چون آهن گرانتر است یا مثلا مس فلزی است بسیار با ارزش و گرانتر خواهد بود و ارزش گذاری بر روی این کالا کاملا بر اساس جنس آن می باشد.

مورد دیگری که در این قیمت گذاری مهم است ضخامت محصول است و مقدار موادی که در این جنس به کار رفته است یا فرایندی که بر روی آن انجام شده است تا به این مرحله از فروش رسیده نیز خیلی مهم می باشد

معمولا این محصول نوع وارداتی بود و قیمت بالایی داشت ولی امروزه به دلیل تولیدات داخلی و پیشرفت زیادی که در این زمینه داشته اند این قیمت تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

3 پاسخ
  1. صفری- حمید
    صفری- حمید گفته:

    سلام ما در پروژه خودمان در سال 1401 از توری لوزی اکسپندد متال در سقف کاذب استفاده کردیم و با تشکر از مجموعه ترنج بابت راهنمایی و مشاوره محصولات فلزی ، فقط لطفا سیستم رنگ امیزی اکسپندد متال را هم اضافه کنید تا مجبور نشیم برای رنگ امیزی از جاهای دیگه استعلام کنیم و کارمون همون یک جا انجام بشه.

    پاسخ
  2. سپیده فراهانی
    سپیده فراهانی گفته:

    سلام قیمت روز اکسپندد متال که در پاراگراف آخر گفتین حدودا چه قدر میشه و برای سقف کاذب اکسپندد متال آیا نیاز به زیرسازی هم هست؟

    پاسخ
  3. یزدی نژاد
    یزدی نژاد گفته:

    سلام مرکز فروش اکسپندد متال در تهران خرید کردم قیمت ان مناسب بود و رنگ امیزی هم راحت بود

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *