نمای شیشه ای در ساختمان بلندمرتبه

احتمالا همه شما ساختمان های بلند مرتبه و برج ها را فقط با نمای شیشه ای به یاد میاورید. در حقیقت نمای شیشه ای بهترین گزینه برای ساختمان های بلند مرتبه است. به دلایل مختلفی انواع نمای شیشه ای بلند مرتبه از طرف طراحان و کارفرمایان محبوب شده است. در ادامه به انواع نمای شیشه ای و اصول طراحی این نوع نما اشاره خواهیم کرد.

نمای شیشه ای بلند مرتبه چیست؟

زمانی که دو سوم نمای یک ساختمان بلند مرتبه از شیشه ساخته شده باشد، به آن نمای شیشه ای بلند مرتبه میگویند. طراحی نمای شیشه ای برای ساختمان های بلند مرتبه باید طبق اصول خاصی انجام شود از همین رو فقط طراحان حرفه ای قادر به طراحی نماهای اینچنینی هستند.

اصول طراحی و مزایای نمای شیشه ای

نمای شیشه ای ساختمان بلند مرتیه
اجرای نمای شیشه ای بلند مرتبه در کنار زیبایی باید از اصول ایمنی خاصی پیروی کند. به طور مثال در نمای شیشه ای بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود تا در صورت فرو ریختن آسیب جانی نداشته باشد.
از مزایای نمای شیشه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• استفاده از نور طبیعی روز و صرفه جویی در مصرف انرژی.
• کاهش آلودگی صوتی به دلیل استفاده از شیشه های دوجداره.
• مقاوم در برابر آتش سوزی و شرایط نامناسب جوی.

انواع نمای شیشه ای

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، نمای شیشه ای بلند مرتبه معمولا در ساختمان های اداری و تجاری استفاده میشود. این نما از انواع مختلفی ساخته میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
نمای شیشه ای اسپایدر: این مدل نمای شیشه ای در واقع شیشه های یکپارچه ای هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل میشوند.
نمای شیشه ای کرتین وال: این نمای شیشه ای سازه مختص خودش را دارد.
نمای شیشه ای یو چنل، نمای شیشه ای فریم لس و نمای شیشه ای اسکای لایت از دیگر مدل های نمای شیشه ای بلند مرتبه هستند.

بیشتر بخوانید :  خرید نمای شیشه ای مدرن با قیمت ویژه

اجرای نمای شیشه ای در ساختمان بلندمرتبه یکی از روش‌های مدرن و زیبا برای طراحی و ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه است.

نمای شیشه ای، به عنوان یکی از اجزای اصلی ساختمان، علاوه بر ایجاد زیبایی و شکوه، امکان ایجاد نورپردازی طبیعی و ارتباط بین داخل و خارج ساختمان را فراهم می‌کند.

اجرای نمای شیشه ای در ساختمان بلندمرتبه نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مهندسی دقیق است.

در این روش، شیشه‌های بزرگی به صورت پوششی روی ساختمان قرار می‌گیرند که به وسیله فریم‌های فلزی یا غیرفلزی نگهداری می‌شوند.

این فریم‌ها، علاوه بر ایجاد استحکام و پایداری، به شیشه‌ها امکان مقاومت در برابر نیروهای جانبی و زلزله را می‌دهند.اجرای نمای شیشه ای در ساختمان بلندمرتبه به عنوان یکی از روش‌های ساختمانی پیشرفته و مدرن، مزایای فراوانی دارد.

این نوع نما، به دلیل شفافیت و شکوهی که به ساختمان می‌بخشد، امکان ایجاد یک ارتباط بین داخل و خارج ساختمان را فراهم می‌کند. همچنین، با ایجاد نورپردازی طبیعی در داخل ساختمان، احساس راحتی و آرامش در فضاهای داخلی را به ارمغان می‌آورد. همچنین، نمای شیشه ای به دلیل قابلیت انتقال حرارت کمتر نسبت به سایر نماها، می‌تواند در صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان نقش مهمی ایفا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *