,

ورق آلومینیوم آجدار | انواع و قیمت آن

آلومینیوم به عنوان پرکاربردترین فلز مصرفی در صنعت شناخته می‌شود. ورق آلومینیوم یکی از محصولات بر پایه آلومینیوم است که به خاطر داشتن ویژگی هایی نظیر قیمت مناسب، چکش‌خوری و انعطاف پذیری بالا و در دسترس بودن، تقریبا در تمام زمینه‌ها کاربرد دارد. از سقف کانکس‌ها تا ساخت شیروانی‌ها و کاربرد در دکوراسیون داخلی. در این مقاله با ویژگی های نوعی از ورقه آلومینیوم، به نام ورق آلومینویم آجدار و ویژگی ها و کاربرد های آن آشنا می‌شویم. همچنین قیمت این ورق را بررسی کرده و بهترین مرکز برای فروش ورق آلومینیوم آجدار را معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

ورق آلومینیوم آجدار چیست؟


پیش از این با مفهوم ورق آلومینیوم آشنا شده‌ایم. حال اگر روی این ورق اشکالی از نوع الماسی، قطره‌ای، بادامی و … وجود داشته باشند که باعث اصطکاک بیشتر شوند، به نام ورق آلومینیوم آجدار شناخته می‌شود. این ورق ها که از جنس ST37 هستند، در صنعت، به روش نورد گرم تولید می شوند. با توجه به اینکه آلومینیوم فلزی سبک است، ورق آلومینیوم آجدار جزو ورق‌های فلزی سبک وزن است، این امر سبب شده برای سازه ها برای مناسب باشد.

مراحل تولید ورق آلومینیوم آجدار

فلز آلومینیوم نقطه ذوب پایینی دارد، به همین دلیل انرژی و هزینه ذوب آن پایین است. برای تولید ورق آلومینیوم آجدار ابتدا شمش های آلومینیوم را ذوب کرده، سپس با توجه به کاربردی که قرار است از این فلز گرفته شود، آن را به شکل آلیاژهای گوناگون درآورده و پس از کنترل توسط دستگاه های کوانتومتری، در قالب های عمودی به شکل تختال می‌ریزند. این قالب ها منجمد شده و پس از خروج، تختال روی غلطک هایی با اشکال مشخص قرار می‌گیرد. این کار سبب میشود ورق آلومینیوم شکل الماسی، قطره ای یا .. را گرفته و اصطکاک آن افزایش یابد. که این امر از سر خوردگی و لغزش جلوگیری میکند. به همین جهت ورق آلومینیوم آجدار برای استفاده روی سطح شیروانی بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید :  خرید ورق آلومینیوم مشبک با قیمتی منحصر به فرد

ورق آلومینیوم آجدار در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

این نوع از ورقه های آلومینیومی به راحتی متصل می‌شوند، تمیزکردن آنها آسان است و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند، رسانای الکتریکی هستند و فراوان یافت می‌شوند. از همین رو تقریبا برای تمام زمینه‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. یکی از کاربردهای این ورق که روزانه با آن سر و کار داریم، پله‌های برقی و یا وسایل حمل نقل مانند مترو و اتوبوس است. همچنین ورق آلومینیوم آجدار در کف سازی سوله‌های صنایع غذایی و یا پانل‌های تزیینی برای معماری داخلی نیز به کار می‌رود.

قیمت ورق آلومینیوم آجدار

آلومینیوم جزو فلزاتی است که مانند آهن قیمت آن روزانه تغییر می کند از این رو نمی توان قیمت دقیقی برایش ذکر کرد، جهت اطلاع از قیمت آنی محصولات بر پایه آلومینیوم از سایت نمای مدرن شکوه دیدن فرمایید. این گروه صنعتی با داشتن نیروی مجرب و کارآزموده و چندین سال سابقه در زمینه ساخت بنای ساختمان، شما را برای انتخاب بهترین متریال یاری می دهند.