قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت متناسب با نوع ورق مورد استفاده شده و متراژ نمای ساختمان متغیر است و قیمت اجرای ورق کامپوزیت از 1.500 میلیون تومان شروع می شود و تا 2.5 میلیون تومان متغیر می باشد که با قیمت اجرای آن بیشتر نیز می شود. اکثر ساختمان سازان در طراحی و اجرای نمای ساختمان به قیمت آن توجه زیادی می کنند.

نمای کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت در واقع ورق های آلومینیومی هستند که با ابعاد مشخص در کارخانه تولید میشوند. این ورق ها بدون استفاده از ملات خیس و توسط ابزارآلات به بستر نما نصب میشوند. از مزایای این مدل نما می توان به قیمت مقرون به صرفه، تنوع رنگ و طرح، زیبایی بصری، سبکی و آسان بودن نصب اشاره کرد.
همچنین نمای کامپوزیت عایق حرارتی و صوتی بسیار قوی است. استفاده از آن در نمای ساختمان باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی میشود. آلومینیوم به صورت کلی جزو متریال هایی با طول عمر بالا محسوب میشود.

روش های نصب اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت

برش و شیار ورق کامپوزیت

برای استفاده از ورق کامپوزیت باید از دو نوع سیستم اجرایی استفاده نمود که شامل: هنگینگ و فیکس بنا می باشد که قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت در هر نوع متفاوت است به همین دلیل نمی توان به طور مشخص قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت را بیان کرد.

نمای کامپوزیت با پانل های بزرگ

 

قیمت اجرایی، در هر روش نصب متفاوت است از این رو روش فیکس، روش ساده تری می باشد و به علت نداشتن پیچیدگی ها قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت ارزان تر و به صرفه تر می باشد.

بیشتر بخوانید :  خرید بهترین کامپوزیت نما سقف

اما در روش هنگینگ به دلیل داشتن زیر ساز آلومینیومی و پیچیده شدن کار هزینه ی بیشتری دارد البته در این نوع از روش طرح های به دست آمده پیچیده تر و زیبا تر می باشد . در این روش به دلیل افزایش استفاده از ابزار آلات بیشتر و هم بردن زمان بیشتر و همچنین استفاده از نیروی کار ماهر تر قیمت افزایش پیدا می کند البته شایان ذکر است که هر کدام از این روش های گفته شده دارای مدل های مختلف و متنوعی هستند که قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت را تغییر می دهد.

ورق کامپوزیت کاست شده

استفاده از مدل های ساده تر قیمت پایین تری دارند. استفاده و اجرای این طرح نیازمند نیروی مجرب و حرفه ای است که در سایر حرفه ها مانند: داربست بندی، جوشکاری و … مدرک معتبر دارند و در اجرای کارشان استاد هستند.

اجرای نمای ورق کامپوزیت برای اولین بار در آلمان به وجود آمد و استقبال به عمل آمده نشان دهنده ی وجود کیفیت بالا در این طرح و نما می باشد.

قیمت اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت با توجه به نام برند ورق کامپوزیت، ضخامت ورق، میزان خواص ورق کامپوزیت، تنوع رنگ آن، ضد حریق بودن یا نبودن آن، ضد خش بودن و سایر مدل ها و طرح های آن متغیر است.

برای خرید ورق های آلومینیومی کامپوزیت توجه شدیدی به این داشته باشید که به همان اندازه که احتیاج دارید در انبار وجود داشته باشد چون سفارش دوباره آن طرح و رنگ هم زمان بر می باشد و باعث تفاوت در رنگ نیز می شود.

بیشتر بخوانید :  فروش ویژه نمای کامپوزیت تجاری

اجرای نمای کامپوزیت نقره ای

 

 تعرفه طراحی نمای کامپوزیت + اجرا به روش هنگینگ

نمای کامپوزیت امروز یکی از محبوب ترین متد ها برای نماسازی ساختمان است. این مدل نمای خشک برای انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف قابل استفاده میباشد. ورق های کامپوزیت که در این نوع نماسازی استفاده میشوند، در عین سادگی بسیار زیبا هستند و جلوه بصری بسیار خاصی به نمای ساختمان میبخشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نما و نحوه اجرای آن به روش هنگینگ آشنا شویم.

اجرای نمای کامپوزیت

اجرای کامپوزیت به روش هنگینگ

نمای کامپوزیت به روش های مختلفی میتواند روی بستر سازه نصب شود که متداول ترین متد آن هنگینگ میباشد. در این مدل نصب پنل های کامپوزیتی به صورت ریلی کنار هم قرار میگیرند. برای اجرای این نما به روش هنگینگ نیاز به نقشه شاپ و زیرسازی میباشد. پس از طراحی نمای کامپوزیت و آماده سازی بستر، پنل های کامپوزیتی به صورت ریلی روی بستر نما نصب می شوند.
بستر در سازه های فلزی مستقیم و در سازه های بتنی با نصب پنل های فلزی روی بتن فراهم میشود. در ادامه به مزایای استفاده از روش هنگینگ برای اجرای این مدل نما اشاره خواهیم کرد:
• متداول ترین و محبوب ترین مدل اجرایی از نظر کارفرمایان است.
• امکان رگلاژ کردن درزبندی ها و زیرساخت نما وجود دارد.
• درزبندی ها به صورت مکانیکی انجام میشود.
• این متریال و روش اجرا ضد زلزله است.
• امکان تعویض و تعمیر بعد از نصب وجود دارد.