اجرای نمای سرامیک خشک اسلب 240 در 120 سانت

در مبحث ساختمان سازی، نمای ساختمان در واقع نشان دهنده پتانسیل ها و شخصیت اصلی آن ساختمان است. روش های مختلفی برای طراحی و اجرای نمای ساختمان وجود دارد. یکی از معمول ترین آنها اجرای نمای سرامیک میباشد. این سبک از نماسازی معمولا برای پروژه های مسکونی و اداری انبوه استفاده میشود.
در واقع میتوان گفت نمای سرامیکی جزو مقرون به صرفه ترین نما ها دسته بندی میشود. در ادامه با نمای سرامیک به روش خشک و با اسلب های 240 در 120 سانتی متری آشنا خواهیم شد.
نمای سرامیک خشک اسلب 240 در 120 سانت یکی از روش‌های مدرن و محبوب در اجرای نماهای ساختمانی است.

این روش اجرا به واسطه استفاده از سرامیک‌های خشک و اسلب‌های مخصوص به صورت عمودی انجام می‌شود.

این نوع نماها دارای ویژگی‌هایی همچون سبکی، زیبایی، مقاومت در برابر آب و حرارت و همچنین قابلیت تنظیم رنگ و طرح می‌باشند.

اجرای نمای سرامیک خشک اسلب 240 در 120 سانت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد.

ابتدا سرامیک‌های خشک به وسیله اسلب‌های عمودی به زیرسازی فلزی متصل می‌شوند. سپس با استفاده از چسب‌های ویژه و بست های آلومینیومی، سرامیک‌ها به زیرسازی آلومینومی و براکت ها متصل می‌شوند و نما به شکل یک تکه بزرگ شکل می‌گیرد.

این روش اجرا باعث می‌شود که نما به صورت یکپارچه و بدون درز و یا درز یک سانتی  باشد و از لحاظ ظاهری بسیار زیبا باشد.

اجرای نمای سرامیک خشک اسلب 240 در 120 سانت دارای مزایایی نسبت به روش‌های سنتی است.

این روش اجرا باعث کاهش هزینه‌ها و زمان اجرا می‌شود. همچنین، این نوع نماها به دلیل وزن سبک و ساختار مقاوم، مناسب برای ساختمان‌هایی با سازه‌های ضعیف و یا ساختمان‌هایی که نیاز به تغییرات زیاد در نما دارند، می‌باشند.

بیشتر بخوانید :  فروش عمده نمای سرامیک خشک درجه 1

به علاوه، این روش اجرا به دلیل قابلیت تنظیم رنگ و طرح سرامیک‌ها، امکان ایجاد نماهای منحصر به فرد و هنری را فراهم می‌کند.

اجرای نمای سرامیک به روش خشک چیست؟

اجرا نمای سرامیک اسلب
وقتی صحبت از اجرای نمای سرامیک به میان میاید همه ما به یاد ملات های سیمانی و دوغاب می‌افتیم. امروز اما با پیشرفت تکنولوژی در حوزه طراحی و اجرای نما روش های نوینی برای اجرای نمای سرامیک به روش خشک وارد این حوزه ساختمان سازی شده است.
اجرای نمای خشک مستلزم ساخت بستر مناسب برای وصل کردن اسلب های سرامیکی روی سطح بیرونی سازه است. باید به این نکته اشاره کنیم که این سبک از نماسازی تنها مختص نمای بیرونی ساختمان نیست. میتوان از این روش برای نمای استخر ها، سریس های بهداشتی و… نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از نمای سرامیکی به روش خشک

عایق بندی صدا: به دلیل دو پوسته شدن ساختمان می توان میان بستر سازه و نمای خشک سرامیکی از عایق های حرارتی و صوتی استفاده کرد.
مقاومت بالا در برابر آتش سوزی: اجرای نمای سرامیک به روش خشک، رتبه برتر در مقابله با آتش سوزی را به خودش اختصاص داده است.
قابلیت جابجایی و مرمت آسان: به دلیل استفاده از ابزار در نصب، این اسلب ها در صورت کج شد، شکستن و آسیب به راحتی میتوانند با سرامیک جدید جابجا شوند.
برای اتصال نمای سرامیکی به بستر سازه از ابزارآلات زیر استفاده میشود:
• پروفیل های آهنی
• کلیپس آلومینیومی یا استیل
• ریل های آلومینیومی ضد زنگ
• چسب و توری
• اسلب های خشک 240 در 120 سانتی متری

بیشتر بخوانید :  عرضه کننده سرامیک نما مشکی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *