نصب بتن اکسپوز به 2 روش اصلی در تهران

با توجه به گسترش و پیشرفت تکنولوژی در حوزه مصالح ساختمانی، استفاده از متریال های خشک برای نماسازی امروز بسیار پرطرفدار شده اند. یکی از این متریال ها بتن اکسپوز است. بتن اکسپوز پنل های پیش ساخته از جنس بتن هستند که گزینه بسیار مناسبی برای نمای ساختمان میباشند. این متریال با دوام نیاز به ملات تر برای نصب و اجرا ندارد و توسط ابزار به سازه ساختمان نصب میشود.
در ادامه این متن می خواهیم به روش های نصب بتن اکسپوز اشاره کنیم.

روش نصب بتن اکسپوز

روش های مختلفی برای نصب بتن اکسپوز در ساختمان ها و به خصوص نماسازی وجود دارد. انتخاب روش نصب تایل اکسپوز به مواردی مثل: نوع بتن اکسپوز، شرکت سازنده، مجری نماسازی و البته نوع سازه و شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد.
گروه ساختمانی ترنج به عنوان مجری تخصصی تولید و نصب بتن اکسپوز امروز 2 روش اصلی برای نصب این متریال در تهران را به کارفرمایان معرفی میکند. نصب تایل بتن اکسپوز به روش دوغابی و نصب تایل بتن اکسپوز به روش خشک.

نصب تایل بتن اکسپوز به روش دوغابی

همانطور که از اسمش پیداست در این روش نصب از دوغاب سیمان و تایل های فلزی استفاده میشود. این روش امروز خیلی مورد توجه سازندگان نیست و اکثر سازندگان ترجیح میدهند از متریال های خشک استفاده کنند.

نصب بتن اکسپوز به روش خشک

نصب بتن اکسپوز به روش خشک یک روش نوین و مبتنی بر فناوری است که در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. در این روش، بتن به صورت خشک و بدون نیاز به آب و مواد افزودنی دیگری تهیه و نصب می‌شود. این روش به دلیل سهولت و سرعت اجرا، هزینه کمتر و کاهش زمان ساخت، مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید :  عمده فروشی بتن اکسپوز رنگی

اجرای بتن اکسپوز
این سبک نماسازی با بتن اکسپوز، روشی نوین برای کاهش هزینه ها و دوام بیشتر متریال است. در روش خشک از هیچگونه ملات و دوغابی استفاده نمی شود و تایل های بتنی به وسیله ابزار به سطح سازه یا بستر نما نصب میشود. از جمله روش های اجرای خشک این نما شامل:
• نصب تایل بتن اکسپوز به وسیله یراق آلات فلزی (نبشی و پیچ).
• نصب تایل به وسیله زیر سازی فلزی و پیچ کردن تایل ها به زیرسازی اصلی.
• نصب تایل بتن به وسیله چسب مگا استون.

مزیت روش خشک به روش ملاتی در نصب بتن اکسپوز

یکی از مزایای اصلی نصب بتن اکسپوز به روش خشک، عدم نیاز به آب و مواد افزودنی است. در روش سنتی نصب بتن، برای تهیه مخلوط بتن نیاز به آب و مواد افزودنی مانند سیمان و ماسه است. اما در روش خشک، بتن به صورت پودری و آماده استفاده تهیه می‌شود.

این باعث می‌شود که نیاز به آب و مواد افزودنی کاهش یابد و در نتیجه هزینه ساخت و زمان اجرا نیز کاهش می‌یابد.روش خشک نصب بتن اکسپوز همچنین به دلیل سرعت اجرا مورد توجه قرار گرفته است. در روش سنتی، بتن بعد از تهیه مخلوط، نیاز به زمان برای تراکم و خشک شدن دارد.

اما در روش خشک، بتن به صورت پودری و آماده استفاده تهیه می‌شود و نیاز به زمان خشک شدن ندارد. این باعث می‌شود که زمان ساخت و ساز کاهش یابد و پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شوند.

با توجه به مزایایی که روش خشک نصب بتن اکسپوز دارد، این روش در صنعت ساخت و ساز به عنوان یک روش نوین و مبتنی بر فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید :  عمده فروشی بتن اکسپوز رنگی

این روش نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه زمان ساخت و ساز را نیز به شدت کاهش می‌دهد. با استفاده از این روش، می‌توان پروژه‌های بزرگ و کوچک را با سرعت و کیفیت بالا اجرا کرد و همچنین به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع نیز کمک کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *