صادرات ورق استرچ متال به کشورهای خاورمیانه

ورق استرچ متال-استرچ متال چیست؟ این ورق با استفاده از فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، مس و… ساخته می‌شود و برای مصارف ساختمانی همچون ایجاد نماهای متنوع، حفاظت از تاسیسات خدماتی، طراحی، ساخت و دیزاین نمودن فضاهای مختلف و… استفاده می‌شود. ورق استرچ متال یک کاربرد خاص و ویژه دارد، اینکه از این ورق در جایگاه نمای دوم یا نمای رویی انواع ساختمان‌های تجاری، اداری و… استفاده می‌شود. در واقع از این ورق برای مصارف مختلف ساختمانی استفاده می‌شود و موجب می‌گردد ساختمان یک نمای زیبا، مدرن و منحصر به فرد به خود بگیرد.

صادرات ورق استرچ متال به کشورهای خاورمیانه از کشور ایران بسیار افزایش پیدا کرده است. ورق استرچ متال کارایی‌های زیادی در صنعت ساختمان سازی و حصارکشی دارد و به همین دلیل تولید و فروش آن در کشورمان افزایش یافته است.

صادرات ورق استرچ متال به کشورهای خاورمیانه

ورق استرچ متال چیست؟

ورق استرچ متال چیست؟ورق استرچ متال نوعی ورق فلزی است که برش داده شده و کشیده شده است تا الگوی منظم (اغلب به شکل الماس) از مواد مانند مش فلزی ایجاد کند.  معمولاً برای حمایت از گچ یا گچ کاری به عنوان تخته فلزی استفاده می شود.

برای ساخت ورق استرچ متال بیشتر از آهن استفاده می‌شود اما در مناطق نم‌دار و مرطوب به کارگیری آلومینیوم بهتر است. ورق‌های استرچ متال در ضخامت و قطرها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی قابل اجرا شدن است.

 

برای نماسازی ساختمان‌ها، بناها و مجتمع‌ها استفاده می‌شود.
 حفاظ پیرامون محوطه
 برای ایجاد پوشش‌های تزئینی
 تسهیل‌گر تهویه ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی و مکانیکی ساختمان‌ها
 برای ایجاد سقف کاذب
 جنبه حفاظتی دارد و می‌توان به عنوان قشر محافظت کننده از سیستم‌های تاسیساتی و مخفی کردن آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید :  خرید اینترنتی ورق استرچ متال

ورق استرچ متال نسبت به وزن معادل مش سیم مانند سیم مرغ قوی تر است ، زیرا مواد صاف شده و باعث می شوند فلز در یک قطعه بماند.  فایده دیگر فلز منبسط شده این است که فلز هرگز به طور کامل برش داده و دوباره وصل نمی شود و به این ماده امکان حفظ استحکام خود را می دهد.

از ورق استرچ متال می توان برای توری مخصوص گذرگاه استفاده کرد که خود زهکشی و بدون لغزش باشد. از ورق استرچ متال غالباً برای ساختن نرده ها ، پیاده روها و توری استفاده می شود ، زیرا برخلاف سبک تر و ارزان تر [مشکوک کردن] مش سیم ، این مواد بسیار بادوام و قوی است.  بسیاری از دهانه های کوچک موجود در مواد باعث جریان هوا ، آب و نور می شوند ، در حالی که هنوز مانع مکانیکی برای اشیاء بزرگتر فراهم می کنند.  یکی دیگر از مزایای استفاده از فلز منبسط شده بر خلاف فلز ورق ساده این است که لبه های در معرض فلز منبسط شده کشش بیشتری را ایجاد می کنند که منجر به استفاده از آن در راه راه یا روکش زهکشی شده است.

مقادیر زیادی از ورق استرچ متال توسط صنعت ساخت و ساز به عنوان توری فلزی برای حمایت از موادی مانند گچ ، گچ ، یا خشت در دیوارها و سایر سازه ها استفاده می شود. این فلز گسترش یافته همچنین توسط هنرمندان بویژه مجسمه سازان استفاده می شود که از این مواد برای تشکیل سطوح پیچیده 3 بعدی و منحنی های ترکیبی استفاده می کنند که می توانند با استفاده از گچ ، خاک رس یا سایر مواد پوشانده شوند.  به عنوان مثال ، نیکی دو سنت فالل برای حمایت از سطوح خمیده مجسمه های معماری در مقیاس بزرگ در باغ مجسمه سازی تاروت ، در توسکانی ایتالیا ، از فلز منبسط شده استفاده گسترده ای کرد.

بیشتر بخوانید :  خرید اینترنتی ورق استرچ متال

 

چه عواملی بر روی قیمت ورق متال تاثیرگذار هستند؟

 یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت ورق استرچ متال اثر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد، جنس فلز است. اینکه از کدام فلز برای ساخت این ورق استفاده می‌شود بر روی قیمت آن تعیین کننده است.
 متراژ نما: متراژ نما نیز بر روی قیمت ورق استرچ متال موثر است. ممکن است برای برخی از نماها متراژ کمتری ورق استرچ متال نیاز باشد و برای بعضی از نماها متراژ بیشتری استفاده شود که این عامل نیز تعیین کننده سطح قیمت خواهد بود.
 نوع طراحی: اگر طراحی نمای استرچ متال پیچیده و دشوار باشد این موضوع می‌تواند بر روی قیمت تاثیر بگذارد
 از دیگر عواملی که بر روی قیمت ورق استرچ متال اثرگذار است می‌توان به عرض چشمه، طول چشمه، پایه چشمه، وزن ورق و… اشاره کرد. (منظور از چشمه، سوراخ یا حفره‌هایی است که بر روی ورق ایجاد می‌شوند).
 ضخامت ورق، نوع پوشش رنگی ورق، ابعاد ورق و… از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت ورق استرچ متال هستند.

کشورهای وارد کننده ورق استرچ متال ایرانی

کشورهای وارد کننده ورق استرچ متال ایرانی کشورهای خارجی تمایل زیادی به وارد کردن ورق استرچ متال درجه یک از ایران دارند. کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی وارد کننده ورق استرچ متال ایرانی هستند.

از مواد مشابهی که از ورق های کاغذی یا مقوایی سفت ساخته شده است ، به عنوان ماده کوسن و بسته بندی کم هزینه استفاده می شود. در معماری معاصر، ورق استرچ متال به عنوان یک نما یا مواد صفحه نمایش در معرض استفاده قرار گرفته است که می تواند به شکل های تزئینی ساده یا پیچیده شکل بگیرد.  تصاویر عکاسی ممکن است بر روی سطح چاپ شوند ، بافت ها یا تصاویر گرافیکی بزرگی تولید می کنند ، که هنوز هم اجازه می دهد تا نور از طریق سطح بیرونی یک ساختمان فیلتر شود.

بیشتر بخوانید :  خرید اینترنتی ورق استرچ متال
2 پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام هزینه های حمل صادراتی اکسپندد متال به کدام کشورها به صرفه تر لست و چه تاثیری بر روی قیمت نهایی پرفورمای اکسپندد متال دارد؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام هزینه های ارسال اکسپندد متال به سایر کشور ها همانند سایر محصولات صادراتی از میزان عوارض و نوع حمل اعم از زمینی و دریایی و یا میزان خرید و فاصله مقصد تا کارخانه تولید کننده اکسپندد متال تبعیت می کند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *