, ,

نمای جی اف آر سی : تولید و مهندسی و قیمت آن

نمای جی اف آر سی یکی از نماهای بسیار زیبا و خاص می بادش که بسیاری از طراحان و مهندسین ساختمان از این نما برای زیبایی ساختمان استفاده می کنند. از جمله مهمترین متریال هایی که برای ساخت نمای جی اف آر سی مورد استفاده قرار می گیرد الیاف شیشه می باشد که سیمان هم در آن به کار می برند طرح هایی که در این نما وجود دارد متنوع می باشد و شما می توانید برای ساختمان خود هر یک از این نماها را که بیشتر می پسندید را انتخاب کنید و در نمای ساختمان خود نصب کنید. نمای جی اف آر سی دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که برخی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود.

GFRC در واقع بتن مسلح شده با الیاف شیشه است. ترکیب الیاف شیشه با سیمان باعث مقاومت کششی این مصالح ساختمانی شده است. اجرای نمای جی اف آر سی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. همچنین به دلیل استفاده از بتن و مقاوم سازی توسط شیشه، این متریال مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و ضربه دارد.

مزیت های نمای جی اف آر سی

همانطوری که بیان نمودیم نمای جی اف آر سی دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که برخی از آنها عبارت می باشد از :

 

تولید و مهندسی نمای جی اف آر سی

با توجه به توان فنی کشور ایران در بحث تولیدات محصولات بتنی می شد انتظار داشت که کارخانه های داخلی بتوانند محصول نمای جی اف آر سی که بر پایه بتن ساخته می شود را به آسانی تولید و مهندسی نمایند و اجرای این محصول پیش ساخته با توان بالای شرکت های مهندسی نمای داخل و به کمک تولید کارخانه های داخلی در داخل کشور میسر شده است:
1. مقاومت در این نما بسیار زیاد می باشد و علاوه بر اینکه زیبایی زیادی در ساختمان ایجاد می کنند مقاومت بسیاری را هم دارند.
2. سبکی از دیگر مزیت های این نما به شمار می رود، چرا که تمامی الیاف ها به کار رفته در این نما سبک می باشد.
3. نمای جی اف آر سی طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی دارد و هر یک از طرح های آن دارای زیبایی ها خاصی می باشد و شما می توانید هر یک از آنها را که مایل هستید را انتخاب کنید و بر روی نمای ساختمان خود نصب کنید.
4. ایمنی از دیگر مزیت های این نما به شمار می رود، بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که این نما ایمنی زیادی ندارد و به همین دلیل در ساختمان ها بلند از آن استفاده نکنند، در صورتی که باید بدانید این نما ایمنی بسیاری دارد.
5. از دیگر مزیت های نمای جی اف آر سی این است که به صورت دو طرفه نصب می شود و به همین دلیل زیبایی زیادی را در نظر بینندگان ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :  فروش نمای خشک تراکوتا با قیمتی عالی

کاربرد نمای جی اف آر سی

از این متریال در حوزه های مختلف صنعت ساخت و ساز استفاده میکنند. از نماسازی تا المان های معماری و طراحی دکوراسیون داخلی.
مزایای اجرای نمای جی اف آر سی
پنل های مشبکی که از GFRC ساخته می‌شوند دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی هستند. همین امر باعث شده است که به یک متریال محبوب برای سبک های مختلف طراحی نما تبدیل شود. مزایا استفاده اجرای نمای جی اف آر سی شامل موارد زیر است:
• مقاومت و استحکام بالای نما.
• امکان تولید انبوه، با ابعاد بزرگ و ضخامت پایین.
• وزن سبک و گزینه ای عالی برای مناطق زلزله خیز.
• سرعت اجرایی بالا به دلیل عدم نیاز به ملات.
• قابلیت مرمت آسان و استفاده مجدد.

قیمت نمای جی اف آر سی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، اجرای نمای جی اف آر سی، یکی از گزینه های مقرون به صرفه در این حوزه به حساب میاید. البته که هزینه های نهایی با توجه به ابعاد سازه، نوع طراحی و محل اجرا تعیین میشود.
شما میتوانید با مراجعه به گروه ساختمانی ترنج با طراحان این مجموعه در ارتباط باشید. این گروه متخصص پس از اخذ ابعاد، درخواست ها و انتخاب نوع پنل های GFRC اطلاعات لازم در خصوص نحوه سفارش و قیمت را در اختیار شما قرار میدهند.